lördag 6 juni 2009

Saturdayshopping

Mhm, det är därför jag aldrig är ensam. FÖR ATT DET ÄR SKIIIIITTRÅKIGT!!! Helt sinnessjukt. Hur kan folk tycka det är skönt att vara ensam? Jag kan tycka det är rätt okej någon timme, HÖGST en kväll. Och igår hade jag min ensamma kväll, det räckte. Ikväll, nej då blir det för mycket ensamhet. Det känns liksom i hela kroppen. 

Idag vaknade jag nio, gick ut med hunden, fick veta att jag ändå kunnat åka till Lugano med gänget, käkade en frukost som jag skröt om här i bloggen. Gick ut på stan efter ett tag. Handlade för 100CHF på Lush, eller nej 101.85CHF... naturligtvis gick jag inte loss med min au pair lön utan jag hade fått ett presentkort av en alltför generös människa. Sådana borde jag stöta på oftare, eller snarare, jag borde kanske fylla år oftare. Gick på stan och råkade stöta på presentkortsköparen också, lilla lilla zürich, man går aldrig säker.

Köpte alltså produkter på Lush, träffade samma tjej som sållde in mig på hela deras sortiment förra gången jag handlade där, underbar tjej. Såå trevlig och hon kom ihåg mig: "ah, the swedish girl"... mm... genau. Hon hjälpte mig och jag kom hem med en såndär duschtvål med fett som gör att man inte behöver smörja in kroppen efteråt - guds gåva till mänskligheten, eller den lata procentdelen av mänskligheten (jag bland annat!). Sen blev det en ansiktstvätt, ansiktsmask, ansiktsvatten och ansiktskräm. En hel serie ;) haha... men jag provade den ikväll och den luktar så gott och är så skön på huden, känns bra.

Sen köpte jag en chockrosa kofta på zara, bodylotion, en randig långärmad tröja... ah... bättre än så blev det inte idag.

Imorgon hoppas jag på bättre väder. Har nämligen regnat en hel del idag och resten av dagen har det varit sådär väder.

Inga kommentarer: