tisdag 4 november 2008

Hoi!

Livet liksom skiter sig för mig hela tiden. Då kan man ju tycka att jag borde bli ganska nedslagen. Korrekt mina vänner. Jag har blivit ganska nedslagen, ganska många gånger, om och om igen. Det tar aldrig slut kan ju tyckas. Korrekt. Ack så korrekt.

Nu har jag två val, enligt mig. Ena valet är att gå i djup depression och fortsätta må som en ko (eller "kuh" som jag numera säger, eftersom jag är halv-schweizare). Känna mig ful och ledsen, trött och fånig. Det låter inte så lockande. Andra valet är att nu ta en dusch, en lång jävel. Raka benen (hej skog), kanske en ansiktsmask, fina till ögonbrynen lite (som jag faktiskt lyckats få grym form på! Helt själv), käka god frukt och sova skönt, vakna upp imorgon och ta livet med storm. Hah, ta livet med storm...

Ja, man väljer ju själv hur man ska må, eller? Det är visa ord jag har hört någonstans. Nu kan jag alltså välja, och jag vill inte välja val ett, det låter ju som en jävligt tråkig person, hon vill jag inte vara. Jag tror jag tar livet med storm... eller jag börjar med duschen. Sen får vi se. Och jag måste skärpa mig med bloggen, jag tycker ju om att skriva, vad har hänt med mig?

FÖRRESTEN! Vill ni starta en insamling av pengar till en dator till mig? JAG ÄR PÅ FÖRSLAGET! Kom igen nu... mamma och pappa slänger in några tusen, syster? Bror? Kära vänner och familj?

Nänä, var vresiga då... ;P

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaaa, vi måste höras! Jag skaffar skype, absolut :) Är du aldrig inne på msn längre? Tänkte om vi kunde planera när vi ska snacka på skype? eller att du i alla fall kunde förklara för mig hur det funkar. Jag har liksom glömt det , då det var ett halvt decenium jag använde det sist :P Jag saknar dig massor! <3 <3