söndag 9 november 2008

Bitterfittan

Jag håller på och läser en bitter bok. Den heter "Bitterfittan", en riktig feministbok, en sån som Adrian skulle älska ;)

Det är i alla fall den bittraste boken jag läst i hela mitt liv. Man blir liksom lite försurad själv... inte jättekul, men nu har jag ett knäpp så jag måste läsa ut den nu när jag har börjat. Den är faktiskt egentligen rätt okej bitvis, men alltså, LÄS DEN INTE. Det är så bitter och feministisk att jag mår illa, okej, all fakta och iakttagelser må stämma, men snälla, jag mår bra på den bitternivå jag är (vilken jag trodde var rätt hög, men inte högst tydligen...).

Roligast var ju när Lulu råkade se att jag satt och läste och hon frågade mig vad jag läste...
- Eh... alltså.
- JOOO, men få se...
Jag visar boken för henne.
- B-iiii-tt-e-r Fiii-tt-an, Bitterfitta? Vad är det för något.
- Eh, alltså, eh, haha, eh, mjo, det är, alltså, eh, en väldigt sur tant. Jättesur. Men det är ett fult ord och det ska man inte säga.

Haha. Slå den om ni kan.

Inga kommentarer: