måndag 29 september 2008

Peppa, peppa, peppa!!!

“Nöj dig inte med smulor, när du kan få hela kakan.”

“I’m the most important thing in my life!”

“Den enda du vet att du med säkerhet kommer att leva med resten av livet är dig själv! Därför är det den relationen du ska vara mest rädd om. Gör dig inte illa! Var snäll mot sig själv. Ge dig själv de råd du skulle ha gett andra!”

“Du är ju du - hur i helvete skulle det inte kunna vara något bra?”

“I believe that everything happens for a reason. People change so that you can learn to let go.Things go wrong so that you appreciate them when they go right.You believe lies so you eventually learn to trust no one but yourself,and sometimes good things fall apart, so that better things can fall together.” Marilyn Monroe

“Jag tycker att även om man inte borde ösla tid på dessa skithögar så är det ok . det är ok att gråta tills ögonen är svullna . det är ok att lyssna på sorliga låtar hunda gånger om . det är ok att skrika . det är ok att vara sur för sina vänner . för i slutändan, då inser du hur underbar du är . hur du är värd någon mycket bättre och då, när den stunden finns där. då finns det inget som kan stoppa dig. Puss”

“gråt inte över att du har förlorat din såkallade sanna kärlek, för din sanna kärlek vill ha dig för evigt.”

“jag har följt din blogg väldigt länge och kommer ihåg hur du beskrev att du blev “superwoman” när ditt förhållande tog slut, jag går igenom samma sak nu och det inlägget har peppat mig något enormt. jag är fan också superwoman.”

“det kan varakyssar mellan skulderbladen (längs med ryggkotorna) eller fingrar som stryker hårstrån ur ansiktet.du håller mitt ansikte mellan händerna som omdu håller ett glas elleren vas.
jag tror verkligen att det är på riktigt då. det ÄR på riktigt då. jag tror det är så man måste tänka - att allt som hände faktiskt var sanning. att det mesta var fint och kändes i magen.
det låter fel och ont men man lär sig alltid något av misslyckade kärlekssagor.
det är som en drog. vi klarar oss inte utan pojkarna. vi älskar pojkarna.ibland kanske vi skulle försöka bli lite mindre beroende av varandra bara.de älskar oss också. jag vet det.
det gör ont i dem med.”

“Att vara stark är inte att aldrig falla, utan att orka resa sig igen.”

“min mormor sa alltid: Mejor sola que con mala compania! fritt översatt, hellre själv än i dåligt sällskap.”

Dessa bevingade ord är stulna fràn Michaela...

Inga kommentarer: