torsdag 31 december 2009

Snart firar vi in det nya året...

Husfrun här. Anna har jobbat idag så jag har haft "kvalitetstid" med mig själv. Vilket har betytt: snackat på skype. Sen blev jag överraskad av ett stort tjejgäng som ramlade in innanför dörren och tjoade. Anna hade lunch och kastade i sig spagetti, jag hängde med tjejerna till Ica Nära och handlade förnödenheter; ljus, servetter och chips. Nu är vi redo. Sen kom jag hem, ensam igen, pratade med Sanna (frugan) samtidigt som jag städade lägenheten och marinerade kycklingen. Sedan duschade jag, dukade bordet, sminkade mig, klädde på mig, visade mig i underkläder för någon som gick förbi utanför, dammsugade, gick ut och tände värmeljus utanför i små snögrottor som jag byggt (HAHAHA), diskade, drack kaffe, dammade lite här och inte någonstans... nu har jag tvättat potatisen och väntar på att ett gäng från leksand ska anlända samt att Anna ska sluta jobba. Dags att sätta på ugnen kom jag på.

HEJHEJ säger housewife. Nu var det -21 grader igen. Tidigare har det ju varit -14 idag, ungefär som sommar om man jämför med hiskeliga -30 igår. Det blir till att ta på täckbyxorna när man drar vidare ikväll. Först mysig middag och bubbeldricka och sedan drar vi någon kilometer bort till någon slags fest.

Förhoppningsvis får jag ut skräpet ur ögat innan jag BLIR GALEN. Okej. Jag önskar samtliga gott nytt år snart och sen får vi se om jag lever imorn, kan hända att jag somnar i en snödriva och dör. Nu är mamma orolig. Bäst jag ringer hem nu. Ciao.

Hittade ascoola servetter på Ica Nära, VILKET AFFÄR alltså. Sjukt osmakliga servetter i alla dess färger (som var populära på 90-talet möjligtvis) men sen låg dom bara där, dom kräver ju ett inlägg för sig själv. Fantastiskt köp av mig. Okej, Nu säger jag ciao.

Inga kommentarer: