måndag 5 oktober 2009

"Går bra eller ny klänning. Inte vet jag. Det visar sig"

Jag älskar när man får ett sånt här mail av sin mamma:

"Jag var idag tvungen att stoppa din balklänning i tvättmaskinen! Det var ju fläckar efter hela framsidan? långa rinnfläckar+ att den var genomskitig på fållen. Går bra eller ny klänning. Inte vet jag. Det visar sig."

ELLER INTE. Känner hon inte mig? Paniken steg och hjärtat slog snabbare. ÄR HON TOKIG!?! BALKLÄNNINGEN I TVÄTTMASKINEN!?

Loggade in på skype och ringde i panik till mamma som inte svarade. Frågor som: Är min älskade balklänning totalförstörd nu? Vad tänkte hon med? och: Undrar om hon undviker skype på grund av att balklänningen är totalförstörd? snurrade runt i mitt huvud.

Fortsatte att vara panikslagen ett tag till, tills hon ringde upp mig igen. Läget var tydligen helt under kontroll. Balklänningen var i fantastiskt skick... jag känner mig något lättad kan jag tala om.

28 el. 29 november blir det POLYBALL (bal) på universitet, en klassiker, I ÅR IGEN! Så underbart...

Inga kommentarer: