lördag 6 juni 2009

Småbarnsbarnvakt, livet som RIKTIG au pair

Ja. Jag var alltså barnvakt igår. Till Amandas barn eftersom Amanda är i Lugano med alla andra tjejer och hennes aupair familj skulle bort på middag. Så ängeln Maja kom inhoppandes i deras liv och gjorde allt lite enklare helt enkelt.

Jag har träffat barnen flera gånger förrut (okej 3) med Amanda och Ingrid, 3-åringen, diggar mig i alla fall. Lykke däremot. Oj, Amanda lämnade mig ensam med henne en gång ute på stan när hon skulle på toa med Ingrid. Barnstackaren började gnälla på en gång och stortjuta efter ca 10 sekunder. Och samma hände den här gången, när mamman skulle gå, så började Lykke böla. Saaaatan tänkte jag och tänkte springa ut efter dom och skrika att "Neeeeeej, lämna mig inte, det här klarar jag inte". Det hade varit så överdrivet. Ungen slutade skrika efter typ en minut och sen skrattade vi och lekte och tittade Mamma Mia och så dansade vi allihopa. Ja, dansade, till Abba-musik. Kräk på den. Men vi dansade. Jag skuttade runt med en 1-åring och 3-åring, tänk er den synen. Skulle ni nog betala för att se.

Jag rockade i alla fall barnvaktandet. I ROCKED!

Sen gick barnen så småningom och la sig, hon sa att barnen skulle sova 21.00 eftersom det var helg så var det lugnt. Jag lyckades få dom att sova 21.30, rätt nice. Men hallå, båda var aspigga så fort jag skulle lägga dom, trots att dom låg och nickade till under filmen. Nåväl, sen målade jag naglarna, läste magasin och stekte. Tittade lite på film och vips så kom föräldrarna hem. Vid tolv typ. Hallå och goddag lättförtjänta pengar. Nöjd.

Inga kommentarer: