måndag 1 juni 2009

Helgen som gick.

Haha... Oanade talanger.

Fredagen alltså. Började med middag med Sanna. Sedan drog vi vidare för att möta upp Carl (nationalitet: schweizisk/norsk och möjligtvis svensk eftersom han pratar svenska) och hans vän för att dra till Indochine. Första tecknet på att lyckan inte är med oss: ingen av mig och Sanna har leg med sig, vilket tydligen var ett skitstort problem. Och hur ofta får man visa leg här?!!? Typ aldrig, men just då, mjo gött (och i söndagskväll såg jag att mitt leg har gått ut för ett halvår sen (2008/11/26) haha... och jag använder det som om det inte fanns någon morgondag och ingen har brytt sig hittils). Killarna utan highheels fick springa och hämta dom som låg i våra väskor som vi lagt i bilen. Ungefär halva kvällen senare så var vi äntligen inne. Dansade tills det var dags att åka hem lite innan fyra (när slutade jag kunna skriva ren svenska?). Insåg att Sannas och mitt tåg (ja, jag skulle sova hos henne) gick om bara någon minut, racing till tågstationen och precis när vi kommer fram åker tåget in på stationen. Killen som vi åkte med bor tydligen borta hos Sanna där någonstans för vi har åkt med honom en gång förrut och det har gått så bra. Tydligen gick det inte alls bra den här gången. Så vi skulle ÅKT tåg, ÅKT, Å-K-T!!! Om det inte hade varit för att tåget åker ifrån oss såklart. 

Alltså, summering: sista nattåget till Sanna går 4. Nästa tåg går vid 6-tiden. Vad gör då två ensamma (jävla skitkille!!! han kunde väl skjutsat hem oss?!?!) svenska tjejer? Jo, går till New Point! Ett snabbmatsställe/kebabställe som ligger nära tågstationen i Industriområdet. Sätter oss där med en Kebab für mich och en falafel für Sanna. Mellan 4-6 på lördagmorgonen. Stekigt. Fick en gratis kopp kaffe av de som arbetade där, MED kaka!!! Lyx. Träffade några andra människor att snacka med, blev någon slags blandning av tyska/engelska som vanligt. Jag kan faktiskt förvånansvärt mycket tyska I must say. Franskan dock... hoho? Vart tog den vägen? Poff?

Sen höll vi på att frysa ihjäl och dö av sömnbrist. Sov två timmar och åkte sen till Madde och Mackan för att hjälpa dom städa ur sin lägenhet eftersom de flyttar hem snart. Haha, på kvällen blev det en tack-för-utflyttningshjälpen-picnic och sen utgång igen. Och sova ca 4 timmar kanske och sen upp igen. Och sen häng i parken och middag ute på kvällen med två killar som hälsade på ifrån Leksand (ena har spelat i Rapperswils hockeylag, här i schweiz)... vi käkade asgott mexikanskt. Sen gick jag och Sanna för att träffa upp några på en supermysig bar, Rimini (som på dagarna är bad för endast män och på kvällen bar för alla). Där tog vi en drink och drog sen hem för att sova! Sov väldigt mycket längre än vanligt, kanske 10 timmar, men var ändå tröttare än annars... skumt. Förresten så var man ju ledig idag här i Schweiz, här har dom fortfarande ledigt på pingst. Nice med långhelg.

Nu ska jag äntligen få sova. Har väntat och väntat (man kan ju inte gå och lägga sig innan 10!)... godnatt.

Inga kommentarer: