tisdag 19 maj 2009

Jätteförvirrad dag.

Vaknade imorse av väckarklockan. Vanligtvis brukar jag vakna och tänka ungefär i dom här banorna:
- Fasen, ooorka gå upp, jag snoozar några gånger till och stressar sen upp i köket... zzzz...

Imorse tänkte jag inte alls i dom banorna, tvärtom, jag hade så sjukt många frågetecken i huvudet:
1) Vart är jag? (några sekunder senare: zürich)
2) Vänta, FYLLER JAG ÅR IDAG?! (fleeeera minuter senare kommer jag på att nej det är imorgon)
3) Är mamma och pappa här? (obviously not, det är tomt i rummet)
4) Är jag ledig idag? (varför jag ställde mig den frågan har jag ingen aning om, men känslan jag hade i kroppen var att jag var ledig)
5) Går klockan rätt? Jag är ju för ovanlighetens skull rätt pigg... eller har jag sett fel?
6) Vad pågår egentligen?
7) Helt ärligt... vad händer?

Mm, minst sagt förvirrad! Har ingen aning om varför, kan hända att jag blev så förvånad när jag vaknade upp till ett städat rum att jag började ifrågasätta min existens... jag städade nämligen igår eftersom mamma och pappa kommer ikväll!!!

Och mamma: DU är inte alls inne jämt! Har kollat tre gånger nu på morgonen och tänkt ringa dig! Sådeså.

Imorse viskade Lulu i mitt öra att "sov länge imorgon..." - vad det betyder? Ingen aning. Jag har ju födelsedag men va fasen det ingår inte i min hjärna att jag för det ska skita i att ge barnen frukost liksom. Nåväl. Back to work i guess.

JAG FYLLER ÅR IMORN! Yeay, picnic med tjejern o mackan och mamma och pappa, låter ju inte helt fel om jag får säga det själv... mamma står för maten så jag är mer än nöjd :)

Inga kommentarer: