tisdag 7 april 2009

Kids alltså... underbara små liv... mm...

(Lulu 11 år) - Du ser ut som en röd ballong!
(Jag) - Mäh, så kan du ju inte säga! Det betyder ju att du tycker att jag är tjock! Stor som en ballong! (med tillhörande bildspråk).
(L) - NEJ! Verkligen inte! Men... du ser ut att vara lite svullen... och röd...

Mmm visst älskar man barn!? Underbara små skitungar... Okej, jag är lite röd (men helt ärligt så kommer jag bli brun om en-två dagar, kanske två dagar då... men jag ser faktiskt inte så hemsk ut, tror jag) eftersom jag solat två dagar i rad och sen har solen råkat skina som en tok idag med så jag har säkerligen fått lite mera färg, men jag ser fan inte ut som någon ballong ELLER svullen.

Jag försökte få Lulu att förstå att man ibland måste tänka på vad man säger och kanske filtrera det som vill komma ut ur munnen...
(L) - Men jag är sån!
Ahhh, men då kan du ju säga goodbye till ett framtida socialt liv. Ingen vill höra att man ser ut som en svullen röd ballong eller att man har fult nagellack (vaddå!? Lila/blått nagellack är väl skitcoolt!?). Inte för att jag sa det där om "goodbye till framtida socialt liv" eftersom jag inte vill hetsa kring det här med hur otroligt viktigt det är att vara populär... ;D Nej men helt ärligt, hon måste verkligen lära sig vad som är okej att säga och vad som inte är okej.

Inga kommentarer: