fredag 27 mars 2009

Lite mer utförlig beskrivning.

Okej ett bättre sammanfattat inlägg kanske. Jag gick upp halv sju imorse. Eller jag snoozade och gick upp kvart i sju istället. Ungefär tre-kvart tidigare än vanligt. Så då kan ni ju förstå hur fruktansvärt trött jag är, men eftersom jag har en tendens att minst en gång per dag klaga över hur trött jag är tänkte jag göra ett undantag idag, men jag vill påpeka att jag är mycket trött, ovanligt trött. Eller det är ju egentligen rätt vanligt att jag är trött. Jag gick upp i köket och irrade omkring i tio minuter - måste hitta ljus till kakan, duka för frukosten, ta fram frukosten, hitta serpentiner, hitta ballonger... ja,  jag irrade runt ett bra tag och fick knappt något gjort. Sen gick jag upp och väckte barnen, smärtfritt. De kom faktiskt upp! Sen gick vi ner och sjöng för Astrid på sängen, mestadels jag som sjöng, det lät förjävligt. Hon fick blåsa ljus och paket, precis som en födelsedag ska vara.

Jag är lite stolt faktiskt, över att jag lyckades fixa en shysst morgon åtminstone. Jag har gjort en bricka som hon fick på sängen också. Tyvärr hade jag inga blommor, det förstörde visserligen hela intrycket... men ljus i kaka och paket och utblåsning av ljus, samt ett champagneglas med juice i (ja, mer kul än så ska vi inte ha) är ju rätt ok.

Nu får jag sluta. Puss.

Inga kommentarer: