fredag 27 mars 2009

Första dejten

Dagens lunch var som en pinsam första dejt. Tyst, obekväm och med några tafatta försök till konversation. Det var jag och städerskan. Lunas smaskande på tuggbenet gjorde den stora tystnaden uthärdlig. Eftersom barnen och Astrid inte var hemma under lunchen fick jag göra lunch till mig och städtanten.

Städtanten kan bara spanska, italienska och tyska. Jag kan bara (dålig) franska, engelska, svenska och ganska dålig tyska. Så vi försöker konversera bäst vi kan på tyska. Hon försöker och jag försöker. Misslyckat. Hon försökte åtminstone börja några konversationer under lunchen, vilka jag dödade lika snabbt. Herregud vilken tystnad.

Nu ligger Luna och tuggar sten och jord som hon hittade på mitt golv. Yum. En riktig karlakarls rap fick hon till också. Och solen skiner äntligen! Är nog rätt varmt också, tror jag passar på att göra promenaden med Luna nu. Puss.

Inga kommentarer: