torsdag 13 november 2008

Zürich

På spårvagnen, påväg hem från språkkursen, satt det en kille bredvid mig och käkade friterade räkor, jag höll på att kräkas, lukten var VIDRIG. Bakom mig satt en gubbe som nynnade och sjöng högt... wazzup med folket i zürich? På bahnhofstrasse (största gatan) åker en man inlines i endast små shorts (även vintertid!), på gatan sitter en man med en jacka där han skrivit något slags budskap, samma man bor tydligen i området där jag bor, han brukar jag möta här utanför huset, han går ALLTID med en fågelfjäder i munnen, en lång vit rock, svarta kängorö, en annan man har djävulen på ena axeln och en gud på den andra, dom snackar han med, en kvinna går efter människor och skriker saker (eftersom jag inte fattar ett dyft av schweiziska så vet jag inte vad) till dom, även mig.

Vart har jag hamnat?

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är utmanad!;)