söndag 9 november 2008

Skorskorskor

Man kan ju tro att jag har flyttat hit för alltid. Jag har nämligen insett hur mycket jackor och eh, skor jag råkar ha här. Jag tog med mig 2 jackor, sen tog mamma och pappa med en jacka när de hälsade på och så har jag köpt två jackor, det blir 5 jackor. Sen tänkte jag, shit, hur många skor kan jag ha då? Och då var jag tvungen att räkna efter, 16 stycken skor har jag här i Zürich. Eh. Haha eller? Vilket skämt. Och då har jag bara de skor jag tycker är viktigast att ha, VERKLIGEN viktigast, jag skulle kunnat bulla upp med några par till om jag hade kännt att jag hade några kilon över i väskan. 16 par skor?! Det är ju sinnessjukt. Det är väl inte direkt sinnessjukt att ha så många skor i sin ägo (det är det väl många som har), det är mera principen att jag åker till schweiz och har bara 20kg att disponera, hur gör jag? Jo jag fyller halva resväskan med skor, sen tvingar jag också mamma och pappa att ingå i min hysteri genom att ta med flera skor. HAR JAG NÅGONSIN FUNDERAT PÅ HUR JAG SKA FÅ HEM ALLT IGEN? Det blir till att få mamma och pappa att komma ner igen precis innan jag ska åka, och så får de inte ha med sig så mycket kläder själva, nej, utrymmet i väskan ska användas till dotterns skor samt jackor...

Crazy...

Inga kommentarer: