söndag 5 oktober 2008

Frisyr

Ibland saknar jag min lugg. Som idag, när en jättefin lugg gick förbi mig pà gatan. Dà vill jag springa till första bästa frisör och klippa lugg, men sen tänker jag rationellt och kommer pà att jag inte alls vill ha lugg. Dà màste jag faktiskt börja spendera tid med mitt hàr och börja platta det och hàlla pà, nej det orkar jag verkligen inte. Men jag funderar faktiskt pà att permanenta hàret... haha tänker ni. Skulle jag ocksà gjort om jag hörde att nàgon skulle permanenta hàret. Det känns väldigt 80-tal och pudelfrisyr... ungefär sà tänkte jag när Jonna skulle permanenta hàret för hundra àr sedan... men söt blev hon. Inte alls pudel.

Jag vill ha vàgigt hàr... typ som sà jag hade pà studentveckan... sista dagen, innan jag äntligen tvättade det (hur sjutton höll det sig fräscht???), dà var det perfekt... bara smà-vàgigt. Inte burrigt eller konstigt, men med shysst volym och bättre än det jag har nu, vad har jag nu liksom? Platt och konstigt. Ibland om jag har otur blir det konstiga vàgor lite här och där, inga fina vàgor utan konstiga helt enkelt.

Inga kommentarer: