måndag 13 oktober 2008

Ett försök tilll blogginlägg

Jag har så mycket att skriva om. Men när jag väl sitter här och ska försöka få ner lite saker på bloggen så får jag inte fram något alls... vad var det som var så kul som jag skulle skriva om?

Jaja. Jag kan ju börja med att skriva om vad jag har gjort idag. Jag har gått ut med Luna. Punkt. Hah, nej jag skämtade. Jag och Luna har åkt spårvagn, jag tror att hon gillar det faktiskt. Det trodde jag att hon inte skulle göra, första gången var det lite läskigt men nu är hon värsta stadshunden och skuttar vant på spårvagnen när vi går på... hon tycker verkligen inte om att åka bil så jag trodde att det skulle vara samma med spårvagn... men icke. Vi tog i alla fall spårvagnen uppför berget och gick omkring och gick hem sen. Roligare än så blev det inte. Sen så har jag varit trädgårdsmästare också. Jag har plockat ogräs på balkongen. Huruvida det ingår i en aupairs arbetsuppgifter eller ej, jadu... men fyfan vad äckligt det var. Så fort jag lyfte på en kruka så kröp flera tiotals kackerlacksliknande äckelbaggar fram och äcklade sig. Samtidigt som jag hade hundra spindlar i ögonvrån och bakom och framför och överallt. Förstår ni situationen för mig? Kan vara det värsta scenariot faktiskt... insekter och spindlar, äcklig jord... ja... ni förstår...

Sen på kvällen har jag träffat Sanna... sedär... jag fick ju ner några rader. Tvivelaktiga men ni får nöja er.

Inga kommentarer: