onsdag 10 september 2008

Tanden kliar

Jag hàller pà att bli galen. Min visdomstand vill växa ut (ja men gud sà bra, passa pà att möblera om i munnen pà mig när jag är i Schweiz, guuud vilken bra idé). Ja, och det kliar och gör ont. Och kliar. Fruktansvärt kliar det. Jag vill ha en bitring att tugga pà... gaaahh. Jag blir tokig. Inte tänker jag dra ut den heller, ABSOLUT INTE, spelar ingen roll vad som händer. Jag har sett pà film hur äckligt det är när tanden dras ut och jag tänker inte vara med om det (har ni sett "The Beach" med Leo DiCaprio eller va han nu hette, hetingen pà 90-talet...? Där drar de ut en tand helt utan bedövning, med en stooor tàng, ungefär sà ser jag framför mig att det kommer vara i tandläkarstolen ocksà).

Idag blev jag tokigare än vanligt. Efter frukosten drog jag pà mig riktiga gympadojjor (ja, jag äger ett par sàdana nuförtiden, mammas gamla, för jag skulle nämligen själv aldrig komma pà att köpa ett par, möjligtvis ett par snygga sneakers, men aldrig gympaskor), jag hade redan pà mig sportbh:n och ett linne samt mina nya mysbyxor. Sen stack jag ut pà promenad med Luna. Utan smink ocksà, fyyy. Jag har slutat använda smink pà dagarna, jag menar, kidsen bryr sig väl inte om jag är ful eller snyggg. Jag däremot, jag màr psykiskt jättedàligt av att se mig i spegeln utan smink... därför undviker jag speglar nuförtiden. Jaja, vart var jag? Jo, promenaden. Efter att jag sprungit uppför hundrameters-lànga trappor upp mot skogen, promenerade jag i snabb takt och tillslut joggade jag. Ja, hela en timme snabbgick jag eller joggade. Jag joggade. Maja, jag alltsà, joggade. Vilket jag inte nàgonsin gjort frivilligt (möjligtvis nàgon gàng i högstadiet dà jag fick mina träningsryck ibland)... Herregud, ser ni vad jag skriver eller? Jag joggade. Luna är den bästa personliga tränaren jag har haft i hela mitt liv... vi jobbar asbra ihop. Fast hon är lite odisiplinerad när vi gàr, helt plötsligt stannar hon för att lukta pà en kissfläck... jaja, jag fàr komma ihàg att hon bara är typ ett àr.

Godnatt. Nu ska jag gà och klia min tand. Puss.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!!! I'm in London. Har precis kommit nu. Skriver ett mail senare om allt. Men, so far so good.
Aj, visdomstand. Hunny, jag vet hur de känns. Jag fick göra en operation i vecka...helt sjukt med 5 sprutor o skit..hahahahah.
saknar dig som fan
puss