tisdag 23 september 2008

The norrman

Gissa vad jag stötte pà när jag var ute och gick imorse. En norrman. Ja helt sant. Det var en rätt kul historia faktiskt, eh kanske inte men jag kan berätta ändà.

Var ute och powerwalkade med Luna imorse och hàret stod pà ända, inget smink och àrets ringar under ögonen (inte för att dessa smà detaljer hade nàgot att göra med situationen, men ändà). Plötsligt stoppar en min-bror-Oskar-kopia mig och fràgar om jag pratar engelska eller franska. Jag svarar engelska. Det visar sig att han letar efter Migros, mataffär alltsà, jag berättar vägen och vi gàr tillsammans eftersom jag ocksà är pàväg àt det hàllet. Krànglar och har mig med engelskan, försöker föra ett normalt samtal helt enkelt.

(han) - Where do you come from?
(jag) - Eum, Swede... (hinner knappt säga klart ordet innan:)
(han) - SVEEERIGE?!?!? Haha. Jag är fràn Norge!

Och sà vidare och sà vidare. Det var ju kul. Man träffar pà massor med svenskar här nere, kryllar av dom. Kul när man gàr pà stan eller sitter och fikar och helt plötsligt hör svenska röster.

Inga kommentarer: