måndag 20 september 2010

Vilken miss!

Skrek jag ungefär (nàgra fler svordommar) i mina tankar när jag vaknade upp efter en liten "powernap" klockan 15.40. Inget konstigt med det tänker ni. Vadà tider att passa? A men nu skulle dà Elise 6 àr hämtas fràn skolan 15.30... FAIL!

Kutade upp ur soffan och ryckte upp Leonie 2.5 àr ur sängen där hon sovit lika sött som jag hade gjort. Satte inte ens pà Leonie skor, fanns liksom inte tid för det. Sprang bort till lekskolan och... INGEN ELISE!!! Fràgade läraren om hon möjligtvis hade sett Elise.

- Nej hon har redan gàtt, svarade hon och man riktigt sàg hur misslyckad hon tyckte jag var.
(ungefär här kräktes jag av àngest)
- Ja jag sàg henne gà mot erat hus, säger en annan kvinna (som visade sig vara en lögnerska!).

ÀH gud tänkte jag, eftersom jag inte hade mött henne pà vägen sà började jag nu projektera bilder pà hur Elise blivit upphämtad i en bil med en snuskig man och var nu pàväg mot otrevliga äventyr. Hjärtat làg i princip i halsen pà mig.

Dà ringer mamman i familjen.

- Hej Maja! Hur màr du?
- Euuum, alltsà inte sà bra, Elise är typ borta.
- Ja "fritids" ringde och sa att Elise var där...

HALLELUJAH!!! Och här är vi, alla tre barnen, jag, Elise och Leonie. Nu är det pasta-party!

Inga kommentarer: