lördag 18 september 2010

Konsten att ta det lugnt.

Är inte sà lätt att bemästra. Men ikväll är man väl mer eller mindre tvingad att ta det lugnt, är barnvakt och passar pà att blogga, NÄMEN! Mys för er. Alla andra i hela zürich är ute och skakar rumpa men det gjorde jag igàr sà jag är nöjd.

Hade en perfekt utekväll igàr. Barnvaktade dà med till 23-something och träffade sen upp Sanna och Karin som hängde med hem till mitt crib i seefeld. Bubbel och sà skulle jag sminkas och fixas. Mitt humör var... not so good. Negativiteten làg och myste i hela min kropp och jag var nervös över hur kvällen skulle sluta. Humöret höjdes en aning efter ett glas vin och när jag väl var fixad och tillsnyggad samt hade satt pà mig de högsta klackarna sà var utsikterna för kvällen fantastiskt bra.

Gick till Kaufleuten och "ràkade" fà pà oss ett vip-band sà vi slapp trängas pà dansgolvet utan stod uppe vid borden pà andra vàningen och dansade. Carola-fläkten som hängde precis framför oss var grädden pà moset. Träffade gamla bekanta ocksà. En ful kille (ja jag vet, nu var jag ytlig) tyckte att "bjuda pà en drink = helt okej att börja gnida sig mot tjejen som mottog drinken". Ain't gonna happen sa jag och smög iväg "pà toaletten" och när jag kom tillbaka var det som om jag aldrig sett människan. Konsten att ignorera är inte svàr att bemästra.

Skuttade senare upp pà scenen och dansade bakom dj-bàset, man màste ju prova alla ställen tänkte vi. Mycket nöjd med kvällen!

Inga kommentarer: