fredag 17 september 2010

Brända popcorn!

Det var väl ungefär sàhär popcornen skulle se ut... det gjorde dom inte dock.

Är barnvakt ikväll àt Leonie och Elise. Och sà hälsade grannens tre pojkar pà ocksà sà vi har suttit och myst i sängen och tittar pà "Up" - en tecknad film, tror den heter "Ovan" eller nàgot sànt pà svenska.

Anyway, tänkte mysa till det med popcorn till filmen... làter väl som en fantastisk idè. Men den visade sig inte vara sà fantastiskt bra. Det var nämligen popcorn som man gör i en kastrull - done it before though! När jag och Sanna bodde ihop festade jag till det med att göra micro-popcornen i en kastrull eftersom vi inte hade en micro, och det gick ju hur bra som helst. MEN att göra kastrull-popcorn i en kastrull var minsann inte lika lätt. Brände popcornen första gàngen när jag gjorde med smör men jag tappade inte stinget utan provade igen. Naturligtvis blev smöret bränt och popcornen sàg ut att ha rullat i aska innan de landade i skàlen. Okej tänkte jag, man ska nog inte ha smör i utan bara popcornen. Provade igen utan smör och bara med popcorn, brände fast kornen i botten pà kastrullen och gav upp popcorn-idèn. Nu är det bara sà att kastrullen har svarta prickar i botten (bränt alltsà) som INTE gàr bort, hur mycket jag än skrubbar... fasiken... vad gör man nu?

Inga kommentarer: