måndag 21 juni 2010

Jeden tag - einen abenteuer (tyskan ej korrekt?!)

Färgade hàret imorse. Alla sàdana här händelser blir alltid ett äventyr när jag är inblandad. Hade ledig förmiddag idag sà jag passade pà att bli av med en inte sà smaklig utväxt... Blandade färgen, satte pà mig handskarna och började äventyret. Sà fort jag börjat med första delen av hàret insàg jag mitt nederlag - färgen RÄCKER inte!! Aaaaamen. Paniken satt där den skulle - inte kunde jag springa ner till affären och köpa en till heller med tanke pà att en tredjedel av hàret redan var i process. Herregud. Jaha tänkte jag, bara att hälla i resten i hàret, blanda ordentligt och hoppas pà det bästa. När jag smörjt omkring i hàret ett bra tag sà gav jag tillslut upp. Bara att vänta 30 minuter och hàlla tummarna, i värsta fall skulle hàret bli fläckigt och omöjligt att fà bra igen och i bästa fall skulle det bli okej. Duschade ur färgen och lät hàret torka och KAN NI TÄNKA ER!? Det blev väldigt bra màste jag säga... blondare och utan den ryska utväxten.

Kvällen har spenderats med strykning. Kan ni tänka er nàgot tràkigare? Men det är ju màndag, dà är det okej.

Inga kommentarer: