fredag 16 april 2010

Vulkanen som man inte kan uttala.

Mm den där förbannade vulkanen som ställer till det för oss hederliga människor. Skulle ta ett flyg imorn till zürich, det kan jag ju antagligen glömma. Det krävs ett mirakel som inte kommer hända för att jag ska kunna flyga imorn.

Jag håller båda tummarna för att askmolnet (som jag hela tiden vill kalla åskmolnet) drar iväg åt det hållet som inte är norra europa och schweiz.

Såhär uppdaterad på en nyhet har jag inte varit NÅGONSIN. Jag tittar helt frenetiskt på Arlandas hemsida för att se vilka flyg som är inställda (i princip alla just nu) och har kollat på varenda nyhetsmorgon som finns och alla webtidningar. Hets-uppdaterad.

Det blir ju så himla omständligt om jag ska behöva ta ett tåg ner som tar 18 timmar UTAN dator och en ipod som inte spelar mer musik efter 4 timmar... kan bli en ganska fettråkig resa... ELLER så ser man det positivt och tänker på hur mycket skoj jag kommer se utanför mitt tågfönster, kanske träffar jag spännande personer också och KANSKE jag inte alls vill lyssna på musik. Kanske läser jag igenom mina tre böcker jag har med mig... kanske utvecklar jag min konstnärliga ådra och skapar en massa saker i 18 timmar. Kanske... kanske...

Inga kommentarer: