onsdag 7 april 2010

Avslappnad at last.

Finns inget bättre än några panodil. Efter en hejdlöst otrevlig natt/morgon så tog jag två panodil och äntligen har de börjat verka. Jag kan vara något sådär normal (hey vi alla vet att min nivå av normalitet inte är den högsta)... känns bra. Dessutom har jag besökt biblioteket TVÅ dagar i rad. Helt galet. Det är vad man gör i Leksand. Biblioteket. Nåväl, igår satt jag där i två timmar och läste Burda-tidningar (sy-tidningar med mönster inkluderade!!). Sen lånade jag hem tre tidningar och en franskakurs. HAH, jag frågade bibliotekarien om de hade språkkurser. Ungefär såhär utspelade sig samtalet:

(jag) - Har ni några språkkurser?
(hon) - Jaaaa... några är kanske utlånade just nu, men vilket språk hade du tänkt dig?
(jag) - Ehhh... (tystnad i några minuter, tänker...) Jaaaduuu, kanske tyska?
(hon) - (tittar på mig med frågande blick, ska man låna en språkkurs kanske man vet vilket språk man ska lära sig) Ooookej, ja men tyvärr är den utlånad.
(jag) - Ah, men då tar jag franska-kursen då.

Hah, kunde lika gärna tagit thailändska, det fanns också... nåväl, men jag började ju hetsplugga franska tidigare i år och det gick... ju sådär... men det är ju roligare (läs "jag är lat och orkar inte läsa utan vill lyssna") att lyssna. Nu får vi se hur det här går. Sanna ska ju också lära sig franska så då kan vi ju prata franska med varandra (HAH, den dagen...). We'll see...

Ja förresten, så var jag ju där idag igen, som jag sa. Tydligen hade det ramlat ut ett mönster ur en av tidningarna, precis det som jag ville ha, så då var jag ju tvungen att pallra mig dit idag igen, hon kände igen mig - men ville absolut inte visa det utan visade istället hur mycket hon hatade sitt jobb och såg jätteuttråkad ut. Synd. Sånt är så tråkigt, där kommer jag, glad i hågen, för andra dagen i rad och skuttar fram till disken och jag får inget tillbaka. Så passade jag på att låna två Burda-tidningar till (oj vad jag har storslagna sy-planer tydligen, så är det när man är ung och fattig) och en bok. Yey.

Inga kommentarer: