fredag 8 januari 2010

Tsöh...

Mhm, jaja, jag kan lika gärna sätta på mig den äckliga gamla morgonrocken med blekningsfläckar och placera mig rökandes under köksfläkten direkt. Det är ungefär den bilden jag har av a-kassa. En sliten gammal morsa (mm, morsa, inte mamma i detta fallet, annars brukar inte "morsa" falla sig så bra i min mun) med en gammal äcklig morgonrock, rökandes... under köksfläkten... med några stackars ungar springandes runt benen.

Jag ska alltså försöka mig på det här med a-kassa. Om vi säger såhär, jag har absolut ingen aning om vad jag gör eller vad det innebär. Känns skönt att vara en sån person som alltid (aldrig) har koll.

En ny epok i mitt liv: Maja på a-kassa. Glöm zürichs problemfria vardag (hum kanske inte problemfria, men jag känner att jag vill glorifiera tidigare perioder i livet just nu)... och släng mig in i något slags a-kasse-liv. Bah. Tsöööh. Fnys.

Inga kommentarer: