tisdag 17 november 2009

Polisbesök 00.30

Haha, surprise surprise! Här sitter Sanna och jag i godan ro... jag naturligtvis i bara trosor och t-shirt när jag ser två killar gå förbi utanför fönstret. BlottarMaja i tagen igen.
- Eh, Sanna, kan du räcka mig filten, två killar gick just förbi.

Några sekunder senare kommer "killarna" tillbaka igen och ställer sig vid vårat fönster och knackar på. Utan ett tillstymmelse till leende. Eh, vad pågår!? Undrar vi och Sanna reser sig upp och säger:
- Maja, det är poliser.

EHHH... jaha...?! Så vi öppnar fönstret och hej "hot cop" (-vill ni komma in på kaffe, sa vi inte men kunde ha sagt, Zoegas brukade väl göra någon slags liknande reklam "när du får oväntat besök", vilket man minst sagt kan säga att detta var, nyss nytvättad och jävlig samt halvnaken). De ville bara höra om en lampa som blinkade utanför vår lägenhet, inget speciellt. Jag var beredd på att höra att antingen att vi bryter mot reglerna som har vår lägenhet tänd efter tolv eller att det sprang en mördare utanför.

Inga kommentarer: