torsdag 19 november 2009

Guten abend/guten morgen.

Nyss hemkommen från bio och drink. Min andra bio här i zürich. Den första var "Hanna Montana" på dubbad tyska... jag var inte så nöjd över valet men jag betalade ju varken popcorn eller dricka. Nåväl, tydligen händer det mycket här i zürich ikväll, en helt vanlig onsdag... som i leksand skulle innebära... ja? Exakt vad? Inte massa sms om "kom hit här är det fest" och "är du ute ikväll?"i alla fall. Nej, för i Leksand kan man bara gå ut lördagar mellan klockan 21.00-01.00, och som om inte det vore hemskt nog, enda stället man vistas på under dessa gudomliga timmar är på allas vår älskade Lucky House, lyckliga huset heter stället, ironiskt nog. GUUUUUD vad jag kommer sakna zürich. Usch, känner fruktansvärd ångest. Snacka om att göra sista veckorna ganska så oförglömliga.

- Who wants to marry me?! tänker jag skriva på en skylt och ställa mig på Bahnhofstrasse.

Okej, så desperat är jag inte, men ändå. Tack för en trevlig kväll säger jag.

Haha, bäst av allt var i alla fall när jag blir uppraggad av en annan kille samtidigt som min date på något vis blir underhållen av uppraggarens killkompis. Jadu... vad ska man säga. Godnatt gott folk. Jag kom hem hel och hållen.

Inga kommentarer: