tisdag 10 november 2009

Deja vu eller vad man nu säger.


Jaha nu ligger jag här i sängen i min gamla lägenhet (förklarar närmare snart) och har någon slags livskris. KRIS. LIVSKRIS.

Jag är alltså i min gamla lägenhet, Sanna är i vår lägenhet. När Marit fick höra detta blev hon genast orolig och började undra om en skilsmässa låg i luften. Inte då, jag är bara lite extra barnvakt i natt till min gamla familj som bor här i zürich. Det är fruktansvärt ensamt här... jag saknar Sanna... och vår madrass.

Ja, nu har vi inte ens en säng, det är inte ens en rolig anekdot. Det är en historia från helvetet. Plötsligt en dag brakade hela skiten ihop, det har den gjort ett xx antal gånger förrut och varje gång har den gått att laga tills man gått och lagt sig i den någon dag senare. Men denna gång, förödelsen är total. Nu står sängen uppvickad mot väggen och madrassen ligger ensam på golvet. Det här kan ju bli skojjigt. Förhoppningsvis får jag och Sanna slag i huvudet och helt plötsligt så är vi fantastiskt händiga och snickrar ihop sängen på en kvart. Om det inte blir så så är det ganska så synd om oss.

Återigen till livskrisen. VAL. SÅ MÅNGA VAL I LIVET. Och så många överraskningar. Helt plötsligt skriver en kille till mig på facebook och berättar att företaget han jobbar på (som jag sökte ett jobb på tidigare i höstas men var inte kvalificerad för fem öre, träffade förresten han och hans tjejkompis ute en sen kväll på latinfestivalen Caliente... och blev helt plötsligt erbjuden jobb, men som sagt, kvalificerad? NOPE) söker en ny assistent till efter jul. AHAAAA... aja, amen toppen. EFTER JUL. Jaha... jaja... okej... ok. Ångest på den. Han skulle höra med chefen igen och jag skulle skicka mitt högt eftertraktade CV till honom. We'll see så att säga. Ska jag stanna här ändå? Neeeeejeee...?

Varför känner inte jag lika stor entusiasm som alla andra verkar göra inför universitet och framtiden?! Ska det vara så jäkla svårt att GLÄDJAS LITE?!! Jag kan ju åtminstone låtsas att vara upprymd eller nåt... nope, njet, nein. Äh godnatt, ska försöka SOVA IGEN, gick inte så bra nyss.

Inga kommentarer: