fredag 2 oktober 2009

Sista orden för kvällen.

Härlig kväll. Värken i magen har hängt med hela dagen och jag vill kräkas. Började mitt barnvaktande idag med att jag kommer till huset och lilltjejen på snart 2 går omkring och ser helt förstörd ut, sjukt trött och lite smågrinig. 4-åringen ligger på sängen och gråter så att hon knappt kan andas. Pappan lämnar mig ensam. Men det klarade jag galant, en stor famn och lugnande ord så lugnade vi alla ner oss och jag gjorde en helt galen pizza. När jag stod där och hade haft tomatsås på pizzan så slog det mig att jag typ aldrig gjort pizza. När tar man på osten? Vad har man på? Det blev i allafall något som liknade en pizza.

Mys framför tvn och två barn i säng redan 20.30 - ett under! Jag småslumrade på soffan och varvade det med lite läsning. Det är så skönt att läsa och glömma allt runtomkring...

Imorgon är det fredag... det här har varit den sjukaste och segaste veckan på länge, jag kommer knappt ihåg den.

Inga kommentarer: