måndag 19 oktober 2009

Det är okej att låna socker av grannar, men pengar?

Hittade en gammal, tokig bild från photobooth. Galet kan tyckas.

Vad som också är ganska galet är när vår granne plingade på dörren igår. Sanna var ute och fångade dagen och jag låg hemma och sträcksåg Gossip Girl. Helt plötsligt ringer det på dörren, något förvirrad går jag och öppnar. Förvirringen uppstår på grund av att jag vet att Sanna har nyckeln hem och hon vet att jag ligger och ser GG och är ganska upptagen med det liksom, så varför skulle hon plinga på?

När jag öppnar dörren (TACK OCH LOV någorlunda anständigt klädd, annars skulle det inte förvåna någon om jag öppnade nyduschad med endast en handduk, för vem hälsar på oss som vi inte känner? Tydligen grannen nuförtiden) ser jag att grannen mittemot står i dörröppningen och ler med en ganska så märkbart sliten mun (halvfullt med tänder). Ehhh.... förvirringen är nu större än någonsin och jag tittar runt i entrén för att se vart Sanna är. INTE där i alla fall.

Tillslut går det upp för mig att det inte är Sanna som har ringt på dörren, UTAN GRANNEN. Eh, okej? Han kan bara tyska. Jag kan lite tyska och mestadels svenska eller engelska. Känns som att kommunikationen inte ser ut att ha goda utsikter. Stämmer mycket väl. Jag fattar ingenting, VAD VILL DU MIG?! känner jag för att skrika rätt ut.

Ett tag tror jag att han vill ha "tillbaka pengar som han lånade ut till mig förra tisdagen". VA? Jag har fanimej inte lånat pengar av dig, lurendrejerigubbe! Men sen förstår jag att det är inte det han vill.

DET HAN VILL är att LÅNA PENGAR AV MIG! HAHAHA-Ha-Ha-HA... min granne står och frågar mig om han kan få låna 30CHF av mig eftersom han inte har några pengar till cigaretter och han får sitt socialbidrag på tisdag. Då lovar han att betala tillbaka mig.

Ehhhh... menar han allvar? JA tydligen ganska så allvarlig.

Jag känner genast att "nejtack tack men nejtack jag tror inte det va"... jag tackar och bockar för att han stört mitt GG-maraton och stänger dörren och undrar vad det är vi har för slags grannar egentligen...?

1 kommentar:

Ansiboy sa...

haha underbart! Vad bor ni i för gheto egentligen? Är det ni och socialfallen?;P haha