onsdag 16 september 2009

Status: för tidigt på dagen för att säga

Vaknade med smärtan på plats, halsen och upp mot örat. Sanna sprang iväg till apoteket och köpte guds gåva till dom sjuka: Neocitran. Mirakelmedlet. Ett pulver man lägger i varmt vatten och dricker. Sen, poff paow så är man frisk som en nötkärna dagen efter. Nästan. Bäst är väl att dricka det på kvällen innan läggdags men jag tar ett wildcard och dricker det nu också, man kan inte vilja bli frisk för mycket.

Sen att man blir lite dåsig av medlet blir ju bara ett lite mer spännande moment i min dag. Vi får se hur det här slutar. Eventuellt bara i sängen (utan sällskap tyvärr) eller så blir det en helvild dag!!!

2 kommentarer:

Fredde sa...

hej

Kan man köpa Neocitran på svenska apotek nu?? Mitt förråd från Schweiz börjar sina..

maja sa...

Ingen aning, jag har inte varit på ett svenskt apotek på länge så jag vet inte riktigt...