söndag 13 september 2009

Söndagsjobb inkl. blöjbyte

"Tjäna pengar hela dagen, jihooo, pengar, pengar, wiiiie" -ska föreställa mig som sjunger en fin och ganska så glad serenad för att jag har jobbat idag och tjänat ganska nice med pengar på barnvaktande... sjuka skillnader på löner i sverige och schweiz. Feels good. 

Tjejen på 1,5 år är ascool, vi går ihop mycket bra. Lugn, skriker inte, lätt att busa med. Helt enkelt en enkel tjej. Tjejen på fyra eller något sånt är lite jobbigare, "Mamma säger att jag får göra så", "Mamma säger..." Blablabla, sure honey. Men hon är söt hon med, söt som socker. Två lugna tjejer... ganska så skönt. Och något som inte är så skönt är att laga mat samtidigt som man har två små barn som springer kring benen/i ett annat rum/vid spisen/vid råa kycklingen/vid toaletten osv. Jag var ganska så stressad gällande den situationen. OCH äter någon mamma mat själv någon gång? Jag kände inte riktigt att jag kunde rå-slappna av under middagen... lill-tjejen hade spagetti i håret, på kläderna, fingrarna, i haklappen, utanpå haklappen, bakom haklappen, på bordet, i skålen, på underlägget, på golvet (ganska så mycket)... samtidigt som snoret hängde där det skulle. Ahhh, life was good. Man kan inte slappna av någon sekund. Att rita var också en hetsig historia, färgpennorna var mycket roliga att rita med: på fingrarna, på bordet, på kläderna... överallt så att säga.

Föräldrarna (som by the way är hur trevliga som helst) behöver inte ens fråga vad vi har hittat på idag, bevisen finns på kläderna... samt på barnen... 

Och så har jag bytt blöja idag. Man såg ju direkt när det var dags (om inte annat så kände man det i näsan några sekunder senare)... 

Har myskväll med Sanna, som alla andra kvällar. Varje kväll är en myskväll hos familjen Hård/Mårtensson.

Inga kommentarer: