lördag 19 september 2009

Jag är klack-märkt, resultatet är ett fett hål i foten.

Ganska så trött. Helt galet trött snarare. Mycket trevlig inflyttningsfest igår. Köket och vardagsrummet såg ut som något som gud glömde när vi kom upp imorse, men det var värt det. Så kände jag också ute på klubben när en tjej KLACKMÄRKTE MIG!!! INTE! Jag stod och dansade helt lyckligt ovetandes om vad som skulle komma härnäst. Helt plötsligt trampar en jäkla tjej mig på foten med sina helt vansinniga klackar och just nu har jag ett sår på foten som är ett dragstreck och sen ett fett hål, typ såhär (------O). Vad sa hon? INGENTING, nej, istället kände hon att det var läge att titta konstigt på mig och vända sig om och strutta vidare med sina killer-heels. Det blödde förjävligt så jag gick runt och frågade i varenda bar efter plåster men det var det tydligen ont om.

Tillslut blev jag dragen in till köket bakom klubben (Kaufleuten: två olika klubbar, en bar, en restaurant och en lounge) och blev ordentligt omplåstrad. Det höll sig på plats i ca en kvart och sen hade jag blödigt bort två plåster... blev återigen omplåstrad, denna gång av Sanna. Sen hade vi efterfest (bestående av en slående spagetti/tomatsås/grädde-middag och ett försök till att förstå norska som faktiskt är sjukt svårt!) och sen sov vi inte många timmar.

Vi försökte åtminstone göra något av dagen och gick upp 10.30 och åkte in till stan... jag hade defenitivt vaknat på fel sida. Bitch-sidan. Sur och trött var jag, samt alldeles för varmt klädd.

Ikväll? Fest?

Inga kommentarer: