tisdag 1 september 2009

En ledig ångest-tisdag

Ganska stor ångest över att vara "ledig" idag. Jag kanske ska jobba kväll hos A. dock. Hoppas på det, måste försöka få in någon slags inkomst.

Igår betalade jag ju som sagt in vår hyra på posten. Kändes ganska stekigt att haffa upp så mycket pengar på disken som om det var det mest naturliga. Efter posten väntade jag i stan på Sanna och så drog vi ut till Ikea. Jag var tvungen att inhandla handdukar bland annat. Vi hittade en hög hylla för 12:- (=80 skr) att ha i badrummet, eftersom att förvaringsmöjligheterna i badrummet verkar vara obefintliga och på något sätt verkar jag och Sanna ha ganska mycket diverse produkter. Sen så finns det en garderob på typ 30cm i bredd och där är tanken att två tjejer ska få plats med sina kläder... not gonna happen. Så vi hittade billiga klädställ...

Allt detta försökte vi skruva ihop igår, jag lyckades efter många svordommar och ömmande fingrar få ihop den där (*****) hyllan till badrummet och Sanna lyckades få ihop ett av klädställen.

Idag är jag ju som sagt ganska ledig. Känns som att ångesten kryper på ganska hårt. Måste få upp andra klädstället, plocka ihop mina saker... städa tydligen också...

Inga kommentarer: