söndag 23 augusti 2009

När man möter samma personer en eller flera gånger igen

Det är konstigt egentligen, att det finns så många människor, men man tycks alltid stöta på dom igen. När jag kom till zürich för en vecka sen och hade problem med alla jäkla tåg så mötte jag en kille. Han såg väldigt svensk ut, men för att inte göra bort mig frågade jag honom på engelska om han visste vad som pågick med alla dessa tåg. Han såg nämligen minst lika förvirrad ut som jag gjorde.

Nåväl, nu ikväll när jag bestämde mig för att ta en promenad i zürich city så gissa vem jag möter på gatan om inte HAN. Helskumt. Jag såg honom en bit bort från gatan och tänkte "känner inte jag igen honom...?" Sekunderna gick, han kom närmare och närmare och han såg ut att tänka samma sak men kom nog fram till saken snabbare än jag. Precis när han gick förbi mig så kom jag på det! TÅGKILLEN! Sen hade han gått förbi och jag sa inte hej... 

Så kan det gå...

Inga kommentarer: