onsdag 15 juli 2009

Onsdag, det här blir bara bättre och bättre...

3:e dagen i fångenskap, HAHA nejdå jag skämtade. Men jag börjar lugna ner mig nu. Första dagen då jag NÄSTAN slappnat av. Började med att mamma föreslog att vi skulle åka och äta lunch på BuffilsAnnas eller vad sjutton dalmasarna kallar stället. Jag hoppade upp från stolen så mamma nästan satte morgonkaffet i halsen, jag dansade ut och skuttade omkring i vardagsrummet:
- AUSFLUG AUSFLUG!!! Yeah, ut från huset, en utflykt! YEAH, Ausflug!

Så enkelt är det att tillfredställa en något hyperaktiv, understimulerad nyss hemkommen Maja Hård. Väldigt enkelt gjort, skönt för mamma och pappa att jag inte kräver något större underhåll.

Så vi åkte iväg på vår lilla utflykt. Käkade lunch, åt för mycket, mådde illa, drack två stora koppar kaffe på det och lyckades äta några kakor, kändes sådär, drack lingondricka och besökte några små inredningsbutiker ute på vischan. Sen blev jag avsläppt utanför Jonna och då började jag känna att mjo, det här kan nog gå.

Vi gick in till noret för att köpa glass och sen gick vi runt och kollade in Leksandsfolket, det var ungefär 3 personer ute på "stan". Vi storshoppade på Apoteket, hela 163:- spenderade jag där... Sen blev vi spontana och åkte ut till Lager157 och jag shoppade två böcker och två t-shirtar... kändes skönt att få spendera pengar igen. Så otroligt skönt var det också att träffa Jonna (inte helt korrekt grammatik på långa vägar i den meningen)!!! Äntligen!!! Dejt på fredag igen!

Inga kommentarer: