torsdag 4 juni 2009

Helgen.

Igår försökte Sanna pigga upp mig lite när jag surade över att jag kommer få ligga ensam och sola i parken i helgen (om det nu ens blir fint väder, ser ut att regna). Alla andra åker nämligen ner till Lugano men TADAA jag måste stanna helt ensam i zürich med hunden, ja, IGEN. Känns som att allt upprepar sig konstant.

Nåväl. Hon sa att folk nog kommer undra vad det är för spännande mystisk tjej som ligger ensam. Varför ligger hon ensam? Mystiskt. Spännande, cooolt att hon vågar ligga ensam.
Jag tror att folk tänker tvärtom, typ: har hon inga vänner? Varför inte det? Hon har säkert något fel. Hon är säkert utstött, läskig. Vi pratar inte med henne.

TYP SÅ tänker folk. Tror jag. Meeen jag är ju i princip utstött i helgen så det stämmer väl till några procent. 

Fast idag kom jag och tänka på att det kommer nog bli rätt skönt med en ensam helg. Ingen familj, inga barn, bara en hund, inga MÅSTEN eller saker jag vill göra... förrutom umgås med mig själv. Planerar filmmys, shopping, hundpromenad (måste), sola i parken om det blir fint väder, kanske höra om någon stackars jäkel vill ta en drink med mig, skriva långa deprimerade inlägg på min annars så positiva blogg, hosthost höhö, kanske fånga upp estetiska Maja igen, hon har nämligen försvunnit någonstans. Hittade massa skisser häromdagen som jag gjorde i höstas, synd att jag inte riktigt har känt den lusten. Men jag ska nog ta upp det igen, om jag har lust så att säga, INGA MÅSTEN!!!

Nu måste jag fortsätta med lunchen.

Inga kommentarer: