fredag 29 maj 2009

Prästen...

Igår gjorde en präst en fin sak för mig. Jag gick nedför backen påväg till spårvagnen och är ungefär halvvägs när jag hör den komma. Springer så mycket jag kan (eh, haltar/skuttar/försöker ta mig fram utan att förstöra benet) och en präst som inte ens skulle med tramet, går över gatan när han ser mig (haltandes/skuttandes/försökandes) och trycker på knappen så att tramet stannar... fin gärning!

Fast nu kom jag på en sak, präststackarn måste väl hjälpa sina medmänniskor, annars blir han väl straffad av gud eller något liknande... happ, nej, då kanske han inte gjorde det utav godhet utan kände skuldkänslor och skam till gud om han inte hjälpte den stackars haltande flickan.

Snart har jag helg. Slutar tidigare idag, skrev jag kanske förrut.

Inga kommentarer: