fredag 15 maj 2009

Hjärta av glas

Idag har jag mammas fina glashjärta på en guldkedja... LÄNGTAR tills ni kommer!!! Vi får ju nästan en vecka ihop ju! YEAY!!!

På tal om hjärtan... idag gick det förbi en man med en parfym som jag troligtvis aldrig kommer glömma, så underbart, samtidigt ett stort magsår. Fasen. Jag älskar egentligen lukter som jag har minnen med, det är det finaste som finns. Att man helt plötsligt känner en doft som betyder så mycket mer än bara en doft. Kanelbullar, din parfym, syrener, lukten av svartvinbärste, lukten av "Gumpf-bröd", lukten av zopf, min parfym, våt asfalt, svettigt dansgolv... jag älskar dofter... ibland... dofter med minnen... men med allt gott kommer ont.

Aj. Hur länge kommer jag komma ihåg doften av din parfym? Kommer det vara likadant när jag är 80 år och går förbi en kille på gatan med parfymen?

Inga kommentarer: