torsdag 14 maj 2009

Helt meningslöst torsdagsinlägg

Det verkar vara något med tisdagar o torsdagar... så deppiga. Fast idag har jag åtminstone inte varit så trött så att jag sovit på golvet (vilket jag har gjort varenda dag senaste veckan) utan faktiskt rätt pigg måste jag säga. Eh, ja allt är väl relativt.

Ibland går fan allt fel. Idag har jag hunnit peppra maten för mycket, missfärga underkläder och strumpor (mina egna tack o lov!), det är grymt ofräscht med missfärgade underkläder... och så har jag klippt naglarna (som också ser grymt ofräscha ut, det var nog något år sen som jag hade HELA naglar)... fasen... det känns bara lite down just nu. Igår brände jag korvar också, och den där ångkokaren cpar ur på mig hela tiden... allt blir feeeeeel.

Usch hatar när jag har sådana här neråtgångar, lite pms över det hela, men det har jag nog inte. Bara vädret som är lite konstigt. Jättevarmt och fuktigt ute, men ingen sol utan bara molnig himmer och åska och regn lite då och då.

Ikväll har jag tyska... håller på och lär oss ord i pluralform... och imperativ och modalverb. Spännande spännande. Jag vet knappt vad orden betyder liksom... men det går. Framåt. Nästan.

Känner mig också illamående över att behöva lämna zürich, nu börjar man ju få kontakter osv. Älskar att gå ut och kunna träffa nya människor, vilka träffar man i leksand? Samma gamla vanliga (inget ont mot er jag älskar... men alla andra som dräller omkring.... ne). Och att kunna besöka mer än en klubb är också rätt ok. Fasen jag trivs ju så jäkla bra här, varför ska jag flytta? 

Men det känns rätt oskönt att stanna kvar här själv nu när alla andra åker hem (tjejerna och så)... det är ju dom som gör en del av upplevelsen! Meeeeen vad sjutton ska jag göra i sommar? Tur att jag har lite (med betoning på lite) att leva på i sommar eftersom jag inte har minsta lilla jobb på g. Inte för att jag (som vanligt) har försökt hitta något... men jag planerar förhoppningsvis segla med Anna, hälsa på alla zürich-svenskar i deras hemmamiljö, mysa med mamma och pappa i stugan (LEVA LANTLIV, cool), klubba i dalarna (hehe... lucky och... bowlingen? Geht das?), bo lite i stockholm kanske.. har ju några jag kan bo in mig hos :P

Tschüss

Inga kommentarer: