söndag 17 maj 2009

Fake-leendet


(tur att jag hade en hudfärgad bh åtminstone, syns ju inte alls, noooot)

Mycket trevlig helg. Myyycket. Det blir bara svårare och svårare att tänka mig att lämna zürich. Va fasen, nu har man ju precis kommit igång här.

Sannas födelsedag i fredag var hur nice som helst. Och lördagen - middag med trevligt sällskap (meny: förrätt - grym sallad med scampi, varmrätt - saffransrisotto, anka och återigen grym apelsinsås, efterrätt - jordgubbar och glass), Nintendo Wii (jag rockar på tennis!!) och sen utgång på Mascotte! Natten slutade hemma hos Sanna. Sååå mysigt. Käkade kinderägg och salta kringlor innan vi somnade. Vaknade 10 i morse av att Sanna gick upp och stökade omkring (allt i sin ordning) och städade, somnade om, vaknade igen vid 11 (såååå trött) av Sanna som väckte mig, höll på att få ett mindre trevligt morgonhumör men ångrade mig när Sanna sa:
- Jag har gjort kaffe till dig! (och ställde kaffekoppen på hyllan bakom sängen)
NAAAAW... det är äkta kärlek, att fixa kaffe till morgonsurisen som ligger och snurrar runt i sängen och inte vill gå upp.

FÖRRESTEN: höll på att åka på en böter inatt. Vi skulle köpa tågbiljett till tåget och jag var så nöjd att jag hade lyckats komma ihåg det, nåväl. Så jag visar stolt upp min biljett för konduktören och undrar vad sjutton han glor så länge på mitt kort. 
- Nachtzuschlag?? Undrar han.
SCHEISSE!!!! Då har jag lyckats köpa en biljett (bra där) men glömt att köpa nachtzuschlag som är att man måste betala extra utöver biljetten man köper, eftersom det är natt. HERREGUUUD. Så där sitter jag, nära att brista ut i gråt, både jag och Sanna stod på kanten till vansinne av utmattning (sova tre timmar fredagnatten, dansa och skoja hela lördagnatten = mycket trötta) och så händer det här. Men jag spelade dum och snackade förvirrad engelska och lyckades ändå få köpa zuschlaget på tåget. TACK OCH LOOOV! Så annars hade jag fått en fin böter på 80CHF = ca. 600:- kanske... gött.

Inga kommentarer: