söndag 5 april 2009

Sunland...

Mest speciella händelsen... 

...jag har känt mig så fruktansvärt blek och jäklig sååå länge och vet att jag mår bättre av att vara lite brun, brun utan sol funkar, visst, men orka med det, dessutom är mina lakan jätteäckliga eftersom jag inte lät brun-u-solen torka in ordentligt förra gången... men jag bestämde mig idag för att åka och sola på ett solarium som är obemannat och öppet till 23, eftersom jag i princip aldrig någonsin har tid att sola på bemannade solarium, nåväl nice. 

Mm kan man ju tro, eller trodde jag, men inte jättenice. Nej. Allt är ju såklart på tyska och jag fattade ingenting, det går inte ens att jämföra med solariumen hemma i Leksand. High-tech snackar vi här. Knappar hit och dit och allt på jäkla tyska. Herregud, hur många utlänningar måste det inte bo i zürich... Det slutade med att jag på något sätt råkat köpa ett kort och fyllt det med 100CHF. HERREGUUUD VAD BITTER JAG ÄR... nu har jag alltså 100CHF att spendera på JÄVLA SOLNING! Och jag har ingen aning om hur jag har lyckats med detta, jag trodde att jag skulle få tillbaka pengar, NIX. Jag måste dit igen med en ordbok och försöka lista ut hur sjutton man får tillbaka pengarna. Jag kan ju fan inte sola för 750 svenska riksdaler till den 13 juli för guds skull, så jäkla typiskt min otur...

100CHF slängt i sjön liksom... skitskitskit. Orkar inte tänka på det nu...

Inga kommentarer: