onsdag 1 april 2009

Onsdag, imorgon torsdag och snart fredag

Som jag tidigare sagt, livet här går verkligen upp och ner. Nu känns det någorlunda okej igen. Igår svängde jag förbi Madde o Mackan efter min tyska på kvällen och idag träffade jag Sanna på kvällen, känns riktigt bra då. Skönt att man har folk som man faktiskt vill träffa och inte bara träffar för att ha "någon att hänga med". Om man nu kan skriva det med citattecken, varför jag nu valde det kan man fråga sig.

Och så har jag åkt på en förkylning såklart, eller som Astrid trodde: hösnuva. Jag har aldrig i hela mitt liv - ÅH HERREGUD ETT AVBROTT HÄR I TEXTEN, jag fick precis tillbaka min hörsel, den här förkylningen har gjort att jag har haft lock för öronen i flera dagar och helt precis nyss lossnade hela locket - haft hösnuva, är man inte allergisk mot pollen och gräs då? Förskräckligt snorig är jag i alla fall och nyser stup i kvarten. 

Underbart att kunna höra normalt igen. Jag är ju liksom halvdöv i vanliga fall så det har varit extra jobbigt nu dessa dagar.

Förresten imorgon är det redan torsdag igen. Och vad kommer efter torsdagen?! Joooo, min positiva dag, fredag! Det finns ingen annan dag på hela veckan (möjligtvis lördag då) som jag är så positiv på som på fredagar. Och på fredag är det hemmafest hos Cesar, inte för att ni har någon aning om vem det är, men jag ville bara ge någon slags inblick i mitt liv. Lördag har jag hört shopping men jag borde nog hålla i pengarna litegrann nu.

Ibland skriver jag så jävla dåligt. Får lite skuldkänslor över det. Men igår öppnade jag i alla fall min röda skrivbok som jag har köpt för någon månad sen och började skriva lite texter, det är bra tecken! Trots att jag bara började på flera olika texter och inte kom någon vart så kändes det bra att få skriva lite i alla fall. Noveller alltså, eller säger man noveller?! Nåväl. Godnatt.

Inga kommentarer: