torsdag 2 april 2009

Jag kommer bli den där mamma-typen, jobbigt

Åh herregud, jag kommer bli en såndär mamma. Ni vet en sån som springer efter och före barnen och plockar upp och inte låter barnen själva förstå att man måste plocka upp efter sig. Nej, för det gör ju mamma hela tiden. Mina barn kommer alltså utsättas för "Din mamma jobbar inte här"-lappar. Ni vet dom som sitter i varenda matsal, personalrum osv. på varenda jobb. Eftersom att många (bland annat mina framtida barn då) har haft en mamma som jämt plockat undan efter dom.

Jag håller på så hela tiden. Det är helt enkelt enklare att göra det själv än att:
1) Tjatatjatatjata i 20 minuter innan något händer...
2)... när något väl händer tar det sååååå lång tid
3) Det blir sällan bra gjort
4) Jag gör allt bättre själv och det går snabbt

Jag märkte det speciellt (därav detta inlägg) idag när Lulu (som älskar parmesanost) rivit en hel stor parmesanost och sedan skurit småbitar och tillslut låg det parmesanost över hela bänken. Städa efter sig? Nejdå, det gör ju Maja. 

Eller så kommer jag bli den där mamman där hela huset ligger upp och ner. Om jag inte blir rik förstås och skaffar städerska... städerskor... eftersom jag kommer ha ett stort hus ;)

Inga kommentarer: