onsdag 1 april 2009

FETINGLURAD!

Redan imorse halv åtta räknade jag ut att det är 1:a april idag = folk skämtar hit och dit, det finns ingen moral alls. Såklart började Astrid också dagen med ett skämt, vilket egentligen var ett grymt bra skämt, synd bara att jag redan var immun mot att bli lurad idag eftersom jag råkat lista ut dagen. Hennes skämt var att Luna, familjens hund, hade gått och fått barn under natten. Det hade jag definitivt gått på. Så under hela dagen har jag varit så stolt över att "ingen kan lura mig, haha, jag har ju redan listat ut vilken dag det är". Mmm... säkert. För ungefär en timme sen får jag ett hetsigt sms av Amanda:

"VIKTIGT! Kolla er mail NU!" - typ i den stilen, min första tanke är att något hemskt har hänt. Typ dödsfall eller dylikt. Nåväl.

Mailet:
"VIKTIGTVIKTIGTVIKTIGTVIKTIGT :D
 
TJEJER!
 
Jag fick precis ett samtal av min moster (som innan hon flyttade hit jobbade på ELITE modelagenturen i New York!). Hur som helst så ringde dem upp henne från hennes gamla kontor eftersom dem ska göra en reklamkampanj i Schweiz för något nytt Schweiziskt märke som håller på att slå igenom i Usa! Dem ville att hon skulle vara ansvarig för den! DEM VILLE INTE HA MODELLER. DEM VILLE HA MAX TIO 
VANLIGA TJEJER I ÅRS ÅLDERN. Marie, ringde därför mig och frågade om jag kunde hjälpa henne att samla ihop ett gäng! Kampanjen kommer framförallt vara i tidningar både i Usa och i Europa och vi kommer få BRA BETALT + KLÄDERNA VI HAR PÅ OSS!!!!! 
 
Fotograferingen skulle vara nu på lördag! Och vi måste anmäla oss om vi vill vara med inom en timme! Killen som är producent för hela kampanjen heter Jari East och man måste ringa till honom för att anmäla sig! Jag har redan ringt och pratat med honom. Han pratar någon slags engelska men han ska tydligen bo i sverige. Jag sa att ni skulle ringa! Så ring och säg ert namn och att ni är vänner till mig så kommer han ta era uppgifter och skicka mer info via mail!!! Det vore så sjukt roligt :D:D 
 
Här är hans nummer..."


Första tanken är JAAA! Va cooolt! Ringer såklart och kommer till någon stackars "Ali" i sverige som tydligen inte kan varken bra svenska eller bra engelska, han säljer meditationsgrejer, "matta" och "sten" och så vidare. Stackarn. 

(ali) - Det är en annan tjej som ringde två minuter tidigare och frågat efter samma.
(maja) - Ånej då har vi säkert fått fel nummer...
Blablabla mera snack och Ali:
(ali) - Men du får gärna handla här ändå!
(maja) - Mm, sure.

Sen lägger vi på. Och samma sekund slår det mig:
FÖRSTA j-a APRIL!!!!! Herreguuuud. Smsar Amanda och får ett "MOHAHAHHA" tillbaka. Nice. Lättlurad jäkel är vad jag är, jag som trodde jag hade det helt på det torra. Nix. Så typiskt. Nu förlorade jag ju hela min coolhet.

Inga kommentarer: