fredag 10 april 2009

Dååååålig dag...

Så otroligt trevlig kväll igår och förstörd genom ett enda samtal... synd... och idag?! Känner mig så ensam, har sämsta dagen. Hjärtat ligger och skvalpar någonstans i magen, saknar allt som går att sakna, känner mig så otroligt nere att jag nästan blir rädd för mig själv... hur snabbt det kan vända. Fast jag har väl insett nu att det går upp och ner, att det i ena stunden kan vara helt underbart och sen plötsligt förändras allt och allt känns bara mörkt. Just nu, mörkt. Trots att det ska bli +22 och strålande sol idag, det är förresten strålande sol idag. Det är en dag som hade varit perfekt om jag hade vetat vad som händer de två närmsta veckorna. Det hade varit en perfekt dag om jag hade haft mina tjejer tillgängliga. Men icke. Sanna i sverige, Marit har sin mamma här, Amanda har sin familj här och Madde och Markus har någon kusin här och är och åker skidor i Davos... bara jag kvar... lämnad åt gamarna. Det hade alltså kunnat vara den bästa dagen hittils på år 2009. En picnic kanske, middag ute, ett glas vitt på en uteservering, fota lite kanske.... men nix. Det är inte samma zürich utan alla dom... det är inte alls zürich för mig. 

Promenad med Luna imorse, med tunga steg. Kändes som om jag vandrade planlöst... allt är stängt och det var inte många själar ute och gick, det kryddade verkligen upp min depp. Jag har inte en aning hur planerna ser ut heller, barnen har lov och vi skulle åka till södra schweiz idag men nu verkar planerna ha ändrats, kanske åker vi dit idag eller på söndag. Jag har ingen aning, jag vet inte någonting, det känns sådär. Att inte ha koll, att inte veta vad jag ska göra. Att inte veta min plats, att inte alls orka passa in eller vilja. Jag har faktiskt ingen aning just nu och det gör mig om möjligt ännu tröttare på situationen. Det känns faktiskt som om hjärtat ligger i magen... 

Mår så illa, obehag. Så jävla trött på all bullshit. OHHH vilken dålig dag jag har. Borde väl inte ens posta det här inlägget, för sen spricker humöret upp och jag blir superlycklig igen och undrar vad sjutton jag höll på med här... för det kan man ju undra. Nu ska jag återvända till skitvardag.

Inga kommentarer: