torsdag 12 mars 2009

Woho ett helt inlägg med bara klag! YEAH!

Fruktansvärd dag. Okej, överdrivet. Den är faktiskt inte helt fruktansvärd. Men inte den bästa på länge. Därför borde jag egentligen sluta skriva nu...

Det här är en sån dag då jag funderar på vad f-n jag gör här. Ingen lyssnar, hunden tär på mitt humör (samtidigt som hon är underbar sometimes)... skitskitskit. Men då kommer jag på att jag har det ganska bra egentligen. Men det orkar jag inte tänka på. Jag ska nog vara sur och tråkig ett tag till. Fast imorgon är det fredag = middag hemma hos Madde och utgång. Utgång blir nog på Kaufleuten - stort festställe, där det är en fest som heter "ü-179" vilket menas "über 179cm" och med det menas att killarna (tror att det bara är killarna) måste vara över 179cm för att komma in. HEJ! Kanske jag smälter in för en gångs skull.

Jag tror att jag aldrig har störts så mycket av att vara lång som här i schweiz. Alla är högst två äpplen höga... ibland stöter man på någon riktigt lång, men annars är jag rätt ensam där lite högre upp. Jag älskar högklackat men har börjat gå ut mer sällan i höga klackar... det suger juh. Men det går inte. När jag var ute för någon vecka sen kom tre killar fram på samma kväll och undrade "how tall are you?" och om jag spelar basket. NEJ JAG SPELAR INTE BASKET!!!!!!! Och igår när jag väntade på Hauptbahnhof (järnvägsstationen) på att tjejerna skulle komma, kom det också fram några vitsiga killar och undrade om jag spelade basket. Återigen; nej det gör jag inte. Jag råkar bara vara född såhär. Är du bärplockare bara för att du är kort eller?! 

Sen undrade visserligen en kille (juw, helt klädd i matchande jeansplagg) om jag ville ta en kaffe med honom igår också... eh, nej tack... men tack ändå...

Fast som ni förstår, jag älskar det ju, annars skulle jag ju skippat högklackat från första början... right!? Jag vill bara klaga lite... jag har en sån dag idag (HELA VECKAN!!!). Jag skyller på pms eller något.

Inga kommentarer: