söndag 22 mars 2009

Tur att jag tog det lugnt i helgen

Jag har bara legat i sängen och återhämtat mig, hela helgen. Fet lögn. Tror ni att jag någonsin, efter att ha spenderat all min tid i sängen i en vecka, skulle fortsätta med det under helgen om jag kände mig "frisk" (efter högt intag av ipren, nejdå, jag kände mig faktiskt bra)? Stimmt nöd = stämmer inte. Jag stod emot på fredagen och spenderade den hemma i sängen. Jag lyckades även stanna i sängen under förmiddagen på lördagen. Men vid tolvslaget gav jag upp och begav mig ut på stan. Det ligger inte längre i min natur att spendera hela dagar i sängen. Mycket ovanligt beteende.

Jag köpte en apsnygg väst som jag hade sett på Zara tidiagare. Det får nog bli mitt enda köp i vår. Jag tänker matcha den med allt jag äger. Den ska piffa upp min garderob. Den var vansinnigt snygg. Och så köpte jag min första svarta halsduk någonsin... det låter otroligt men är ganska sant faktiskt. Eller jag har köpt en konstig stickad svart halsduk från h&m också, men den kan jag ju inte använda nu när det är varmt ute. Sen köpte jag ett linne också. Och så ska jag göra ett till köp innan jag lugnar ner mig för ett tag: EN SVART KAVAJ. Mitt senaste upphäng. Jag har blivit helt fixerad vid att skaffa en kavaj, jag känner att det är det plagg som kommer komplettera min garderob bäst. En svart kavaj i ett snyggt material. Billig också. Synd bara att alla billiga kavajer ser billiga ut... fast igår hittade jag en snygg i 50% bomull 50% linne på H&M och den var riktigt snygg. Såg inte alls billig ut. Men vågar man köpa en kavaj i linne? Skrynklig vid första andetaget? Snygg var den. Synd bara ATT JAG HAR FÖTTS MED MUTANTISKT LÅNGA ARMAR!!!!!!

Slut på söndagssvammel.

Nej förresten, jag glömde ju berätta det viktigaste av allt. Vilket jag borde skippa. Men jag var ut igår naturligtvis. Jag och Amanda myste omkring hemma hos Sanna på eftermiddagen och efter min vecka i säng var jag onaturligt sugen på fest. Socialt. Måste. Ut. Och gudarna var på min sida - utgång! Jihoo.

Och det skulle vara en jättecoooooool fest som medicinska fackultetet fixade. En liten fest kanske tänkte jag. Kollade hemsidan. Inte liten fest. Kom sent och kom inte in utan förköpsbiljett - alla biljetter var slut, helt galet mycket folk och stor fest. Helt missplanerat av oss. Skit. Slutade i alla fall med att vi nästan hamnade på Gay-party. Men några killar i kön informerade oss om att det var Gay-night. Jaha, det förklarade mängden killar och bara två andra tjejer. Och jag trodde att folk glodde för att vi var snygga, icke, för att vi var malplacerade troligtvis.

Vi slutade på "Supermarket". Och dansade tills folket på dansgolvet minskat en hel del... avslutade kvällen med en helt sinnessjukt god Döner Kebap ;)

Kom hem sex imorse. Trodde jag skulle vakna upp med en smärre hjärnhinneinflammation. Det gjorde jag inte. Känner mig bättre än på länge faktiskt. Jihooo.

Inga kommentarer: