onsdag 25 mars 2009

Svammel som vanligt, måste sluta skriva på kvällarna

När jag följde Lulu till fäktningen idag gick jag bort till shoppingcentrumet som ligger bredvid sporthallen (sååå dumt, tack och lov att jag hade glömt pengarna hemma). Provade en kavaj som jag provat tidigare i 50% linne 50% bomull (tror jag har skrivit om den), i alla fall, jag fattar inte hur ingenting kan sitta okej?! För kort i armarna, tajt över axlarna, allmänt konstig passform. Jamen prova en storlek större tänker ni. Ja, det tänker jag också och därför gör jag det. Men blir det bättre? NEJ. Istället ser det ut som en för stor kavaj med ännu sämre passform och fortfarande FÖR KORTA ARMAR! Ska det vara så svårt att göra kläder med liiiite längre armar? Jag kan väl ändå inte vara den enda långa människan med långa armar? Mjo, möjligtvis i Schweiz, men H&M är ju åtminstone internationellt. Jag har börjat förlora tron på att jag någonsin kommer äga en kavaj, och jag som redan fantiserat om hur snyggt det kommer va, den skulle passa till allt i min garderob. Jag skulle bli känd som tjejen som alltid hade kavaj till allting. Men icke. Nu blir det tydligen inte så. Nej... tydligen inte. Och ska man hitta en någorlunda billig kavaj så blir det någon som ser lika billig ut som den är. Förrutom den i 50% linne, den såg faktiskt snygg ut. 

Godnatt. Det här var ett av de mest ointressanta inlägg jag har skrivit tror jag.

Inga kommentarer: