fredag 20 mars 2009

Men halsen den lilla jäkeln... still going strong.

Jag är så fruktansvärt missnöjd med mig själv just nu. Igår var allt frid o fröjd. Jag hade ingen feber utan kom snarare fram till att min normal temperatur ligger på 36.2, grymt låg alltså. Då kan ni förstå hur det var att ha 40 grader... i alla fall. Jag hade ingen feber igår alltså. Och efter att ha knaprat tre ipren kände jag inget halsont heller - som magi! Tadaa... frisk! JIHO jag är frisk tänkte jag och sprang omkring i hela huset (sprang är väl att ta i, snarare hasa omkring som en åttioåring) och bytte sängkläder (faktiskt), tvättade tvättar, plockade ur diskmaskiner osv. Det hela slutade i alla fall med att jag tyckte jag kände mig så pass bra att en tyskalektion på det här vore pricken över i:et.

Mycket dum idé. Eftersom jag vaknade återigen med 38grader imorse. Har inte riktigt kollat tempen nu men jag känner att den har gått ner återigen. Men halsen den lilla jäkeln... still going strong.

Det värsta av allt dock - jag har ännu en helt ledig helg - utan hund, utan barnvaktande. Och hur ska jag spendera den? LIGGANDES I SÄNGEN. SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ deprimerande.

Inga kommentarer: